Як підібрати найкращий мотоблок для себе?



Привіт! Я розповім, як обрати мотоблок саме під свої потреби. Це буде інструкція-рекомендація для тих, хто знаходиться в пошуку. В відео буде інформація про мотоблоки повітряного та водяного охолодження та їх характеристики.

Мотоблоки можна умовно розділити на 3 типи: легкі, середні та важкі. Легкі мотоблоки - це бензинові моделі потужністю до 9 к.с.з будь-якою коробкою передач. Більш потужні бензинові, а також дизельні моделі з повітряним охолодженням - це вже середні мотоблоки. Мотоблоки з водяною системою охолодження - це важкі моделі. До важких я би ще віднесла мотоблоки Мотор Січ, МТЗ та аналоги. Китайські мотоблоки є найпопулярнішими в Україні, тож про них і поговоримо.

Чим взагалі мотоблоки відрізняються? Потужністю, типом охолодження, мотором: дизель або бензин, коробкою перемикання передач, наявністю розблокиратора колес або його відсутністю, вагою, розміром колес, комплектацію, виробником.

Виробник у випадку з китайською технікою не є важливим питанням. Нема заводу Зубр, Форте, Кентавр і тому подібне, а є просто різні фабрики. Мотоблоки різних марок можуть вироблятися на одному самому заводі або на різних, проте фабрика до марки ніяк не прив’язана, марка - це просто табличка або наліпка, яку додають за бажанням імпортера.

Щоб обрати мотоблок, варто відповісти на декілька питань: яка площа буде оброблятися, що саме за роботи ви плануєте виконувати та який на вашій ділянці тип ґрунта. Маленький бензиновий мотоблок не може ефективно обробляти великі ділянки, наприклад, з гектар, тоді як для території до 10 соток навпаки краще не використовувати важкі моделі. Важливе питання - те, які роботи ви плануєте виконувати за допомогою мотоблока. Є багато різного навісного обладнання для техніки, і треба одразу розуміти, чи підійде той чи інший інструмент для обраного мотоблока. Наприклад, для маленьких бензинових моделей з ремінним приводом є мало можливостей по підключенню навіски, тоді, як для моделей з валом відбору потужності таких інструментів вже є багато. Однак, треба бути уважним, і звернути увагу на діаметр ВВП та його тип - найбільше навісного виготовляють під шпоночний вал 18 мм. Звісно, найбільше навісного та найефективніше його використовувати можна з мотоблоками водяного охолодження, які саме через це іноді називають професійною технікою. Також треба орієнтуватися і на тип ґрунта: пісчаники легше обробляти бензиновою технікою, що не заривається в них, тоді як чорноземи такі мотоблоки не візьмуть.

Коробка перемикання передач. Це вкрай важливий параметр, тому я його вирішила винести вперед. Якщо мова йде про мотоблоки повітряного охолодження, то стандартна коробка для них - це 2 швидкості вперед та 1 назад, 2+1. Така коробка особливо на бензинових моделях не дозволяє ефективно працювати з ґрунтом, адже мотоблок має високу швидкість. Тому вже не перший рік популярні моделі з пониженими передачами: найпоширеніша коробка 3+1, або 4+2, 4+1. Завдяки пониженій передачі набагато краще проводити роботи з землею: оранку, збір врожаю корнеплодів і тому подібне. Отже на мою думку краще обрати мотоблоки з пониженими швидкостями. Іноді здається, що найголовніший параметр - це потужність техніки, проте це не зовсім так, і такий параметр як коробка передач зі зниженою однією чи декількому швидкостями тому яскравий приклад. Існують звичайно зменшувачі ходу, які можна встановити на бензиновий або дизельний мотоблок, проте це не так зручно, як користуватися заводською коробкою передач з додатковими пониженими швидкостями. Якщо говорити про мотоблоки з водяною системою охолодження, то у такої техніки коробка з тремя передачами вперед і однією назад стандартними та трьома передачами вперед і однією назад пониженими. Це стандартна коробка, і іншої не зустріти.

Тип палива є важливим при виборі мотоблока. Переваги бензинових двигунів: вони дешевші за дизельні, компактні, легко заводяться вручну та при низьких температурах, їх недорого обслуговувати і система роботи бензинового двигуна зазвичай більш знайома будь-якому майстру. Проте є і недоліки таких мотоблоків: мала вага, висока швидкість, малий час безперервної роботи. Дизельні мотоблоки важать більше за бензинові, мають меншу витрату пального, не бояться вологи, більш витривалі, мають хорошу тягу з низьких обертів. Проте у них також є і недоліки: ціна вища за бензинові моделі, дорожче обійдеться і ремонт, суворі потреби в якості пального, важко заводити вручну, особливо моделі водяного охолодження, можуть виникати труднощі із запуском мотора взимку. Також дизельні мотори гучні та мають більшу вібрацію.
Потужність. Бензинові мотоблоки можуть бути до 20 к.с. і навіть більше. Але найпопулярніші - це 7, 9 та 13 к.с. Найпоширеніші дизельні мотоблоки повітряного охолодження мають потужність 6 та 9 к.с. Техніка водяного охолодження - це 8, 10 та 12 к.с. Краще обирати один з перелічених моторів, щоб не було проблем з пошуком запчастин.
Привід у мотоблоків буває прямим та ремінним. Якщо мова йде про важкі моделі - там завжди привід ремінний. У дизельних моделей повітряного охолодження більш розповсюджений та зручний в використанні прямий привід, тобто коли є ВВП. У випадку з бензиновими моделями: є і мотоблоки з прямим приводом, і мотоблоки з ремінним. Проте ВВП дає більше можливостей для роботи з навісним обладнанням. З ремінними легкими мотоблоками можна використовувати тільки пасивне навісне обладнання, якщо у них немає бічного валу відбору потужності, а це зустрічається рідко. Зверніть увагу, що є мотоблоки зі зменшеним редуктором і відповідно малим ВВП. Стандарнтий ВВП має діаметр 18 мм, а зменшений - 14 мм. Обирати такі моделі, на мою думку, не дуже правильно, бо дуже складно знайти навісне, що підійде, а також при ремонті редуктора виникнуть питання з підбором запчастин. Ці моделі дешевші за стандартні, проте не настільки щоб жертувати функціоналом. До речі, у таких моделей і вісь колес зменшена - 24 мм шестиграник замість 32 мм. 

Переважно є 2 типи запуску мотоблока: ручний стартер та електричний. Якщо мова йде про бензинові моделі, то тут здебільшого вистачає ручного пуску, незалежно від потужності. Дизельні моделі можна купити як з заводкою ручним стартом, так і електричним. У випадку з важкими моделями, особливо, 10 і 12 к.с. краще розглянути мотоблок з електричним стартером, адже заводити його руками і правда нелегко. Можна купити мотоблок з ручним стартером і потім переобладнати його на електрозапуск, але це буде дорожче, ніж купити одразу в комплектації з мотоблоком, а також треба розуміти, що встановлювати всі деталі та підключати доведеться самостійно. Є також альтернативні способи завести мотоблок. Пружинний стартер, кривий стартер - як на водяне, так і на повітряне охолодження. Це вирішує проблему важкого запуску техніки, проте такі варіанти власник мотоблока встановлює вже сам. 

Розблокіратор колес. Це додаткова функція у мотоблоків повітряного охолодження та основна - у мотоблоків водяного охолодження. Вона допомагає легко повернути техніку та більш комфортно нею керувати. Варто зауважити, що у всіх китайських мотоблоків мова йде саме про розблокиратор, а не про диференціал, наприклад, як в мотоблоках Мотор Січ. У мотоблоків повітряного охолодження може бути декілька типів розблокираторів. Це може бути простий варіант: ступиця зі стопором, як, наприклад, у ДТЗ. До речі, таку маточину можна купити і окремо. А може бути система керування, що виведена за допомогою тросів на кермо техніки, і тоді управління розблокуванням колес відбувається так само, як на мотоблоках важкого типу. Така функція є у мотоблоків Вейма, Форте.

Фреза і ширина обробки. Всі мотоблоки повітряного охолодження в комплектації мають фрезу, адже це основна їхня функція - фрезерування ґрунта. Фрези для такої техніки в основному встановлюються замість колес, проте є небагато моделей з фрезою активного типу. У мотоблоків з водяним охолодженням фреза тільки активного типу, проте можна купити мотоблок і взагалі без фрези, голим. Якщо казати про комфорт, то робота з активною фрезою набагато комфортніша, бо утримувати його на руках не треба: він їде на колесах та обробляє землю. Для мотоблоків повітряного охолодження є в продажу також фрези іншого типу - гусячі лапки, ротоватори. Тому за потреби можна удосконалити процес обробки землі.

Гарантія та сервісне обслуговування. Це доволі важливий пункт, який стосується як імпортера, так і продавця. Я гадаю, що треба віддавати перевагу маркам мотоблоків, що мають великий попит в країні, щоб потім було, до кого звернутися, у разі потреби. Є марки з мережею сервісних центрів, як, наприклад, Форте, Кентавр, ДТЗ. Трапляється, що великі магазини та майданчики готові давати гарантію від себе і допомагати в обслуговуванні техніки навіть якщо від імпортера таких умов немає. Краще одразу все це обговорити при виборі техніки, взяти телефони та адреси на випадок, якщо мотоблок зламається та перевірити, чи працюють взагалі люди по цих контактах і наскільки коректно відповідають на поставлені питання.

Хочу трошки торкнутися питання вартості мотоблоків. Ціна сильно залежить від функціоналу та параметрів техніки. Різниця в ціні між мотоблоками одного класу може бути колосальною Наприклад, бензинові моделі можуть коштувати від 350 до 1300 доларів. До того ж, ціна постійно змінюється і в гривні, через зростання курсу валют, і в доларі, через складність логістики та подорожчання техніки в Китаї.

Підписуйтеся на канал та ставте ваші лайки! Дякую вам за перегляд, до нових зустрічей! Пока!

Написати коментар

Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре