Вибираємо найкращі шини на мотоблок.



Вітання! З вами Настя і сьогодні говоримо про колеса, покришки, гуму, схили ну ви зрозуміли. Природно йтиметься про мотоблочні колеса. Часто чую проблему низької якості шин на мотоблок. Справді складно вибрати хорошу гуму. Була я на базарі і стала свідком, як людина підходить до лотка дізнатися про мотоблочну шину. І йому тут же продавець заученим текстом каже: гума не тріскається, не лопається, зберігається в закритому приміщенні, не піддається перепадам температур та сонячному світлу, ходить не один сезон, стирається рівномірно. А я, виходячи з ціни розумію, що якість там нижча за середню. Так чи вся китайська шина однакова чи є та, що краще і та, що гірша? Сьогодні спробуємо розібратися, а ще дізнаємося, чи є їй альтернатива! Поїхали!


Почнемо з маркування мотоблочних шин. Насамперед поговоримо про популярні розміри коліс. Це 3.50-6, 4.00-8, 4.00-10, 5.00-12, 6.00-12. Є також непопулярні розміри типу 4 на 6 або 3,5 на 4. Їх найважче знайти у продажу, при купівлі техніки зверніть на це увагу.

Поговоримо про маркування. Цифри, що використовуються в назві, наприклад, 4.00-8 або 5.00-12 – це, як не складно здогадатися, розмір коліс. Перша цифра - це ширина в дюймах, далі йде тире, а автомобільних шинах цьому місці цифра, що означає висоту у відсотковому співвідношенні. У шинах сільськогосподарського призначення цю цифру пропускають і зазвичай вона становить 82 відсотки. Остання цифра (8 або 12) говорить про посадковий розмір на диск, і вона також вимірюється у дюймах, як і ширина.

Виходить, що всі шини одного маркування повинні бути однаковими за розміром. Але чи це так? Пропоную провести псевдонауковий експеримент. Візьмемо 3 колеса з маркуванням 4.00-8 і спочатку виміряємо їх висоту. А потім подивимося і на інші параметри. На будь-якій шині може бути зазначена наступна інформація: кількість шарів, індекс швидкості, вантажопідйомність, максимальний тиск. Шарність позначається літерами PR, індекс швидкості - латинською літерою, тиск зазначено в атмосферах або кіло Паскалях, вантажопідйомність зазначена або в кілограмах, або як індекс навантаження. Також на покришках зазначено напрямок руху, напис Rotations та стрілка. Tube type означає, що шини камерні. На мотоблоках вони завжди є камерними.

Висота першого експонату 39 см. Тут 4 шари. Написано, що максимальний тиск – 3,3 атмосфери, а вантажопідйомність – цілих 300 кг.

Друге колесо висотою 40 см. Тут теж 4 шари, але максимальне навантаження – всього 168 кг. Позначення у тому, який тиск допускається у шині тут відсутня.

Третє у нас не колесо, а покришка, і її розмір 38,5 см. Тут знову ж таки 4 шари, максимальний тиск 280 кілопаскаль, або 2,76 атмосфер. Максимальне навантаження вказане у 265 кг.




Виробник на шинах або не вказаний, або написаний якийсь дивний: Рікс або якісь інші літери, не впізнаваний бренд загалом. Часто імпортери мотоблоків чи іншої техніки замовляють у Китаї, щоб на шинах вибили їхнє маркування.

Давайте ще поміряємо ширину гуми. Заявлено 4 дюйми, що дорівнює 10,16 см. Тобто, якщо скласти 3 шини їхній загальний розмір - 30,5 см. У нас вийшло трохи менше 28 см. Давайте тоді поміряємо кожне окремо. Одна шина у нас шириною 8,9 см, друга – 9,4 см та третя – 9,5 см, тобто 10 см ніхто не набрав.

За всіма параметрами, які ми розглядали, гума виявилася різною, тільки маркування однакова і, крім того, виробник пише на ній, що на думку спаде. Як у однакових по суті покришок може вантажопідйомність відрізнятись у 2 рази?

З іншого боку найменша вантажопідйомність 168 кг у нашому сьогоднішньому експерименті - це означає допустиме навантаження 336 кг на два колеса. Мотоблоки, на які ставлять такі маленькі колеса, важать плюс мінус 100 кг, що в 3 рази менше за допустиме навантаження на шину.

Які висновки ми можемо зробити? Перший висновок: не довіряйте китайцям, вони можуть написати все, що завгодно. А другий висновок - якщо ви не купуєте покришки парою, а тільки одну штуку, то потрібно добре все обміряти і ще не зайвим буде порахувати кількість зачепів протектора, оскільки і воно буває різним, а через це теж може тягнути мотоблок ліворуч або праворуч.

Існує думка, що чим більша шарованість, тим краще шини. Насправді шаровість важлива тільки для вантажних шин, тому що у них шаровість безпосередньо відповідає за вантажопідйомність та впливає на ресурс покришок.

А що у мотоблоків? Візьмемо для прикладу дві шини 6-12 одного і того ж бренду з різною прошарком. Перша шина має 8 шарів, її показник максимального тиску 250 кілопаскалей і вантажопідйомність 405 кг, а друга має 10 шарів, але інші параметри ті ж самі. Навіщо тоді нам ці верстви? Мені розповідали, що проводили в нас експеримент, розрізаючи болгаркою покришки різного шару, і всередині вони однакові, така ось петрушка.

Шар на китайській шині зазвичай пишуть від 2 пр до 12 на ваш смак. Але кому сподобається шина з 2 шарами, якщо можна купити з 10 майже за ті ж гроші? Перевірити кількість шарів, не розрізавши покришку, не вийде, а значить сказати і написати можна все, що завгодно.

Висновок: кількість шарів на китайських шинах зовсім нічого не означає.

З іншого боку дивно, що чим більше шару вказано на шині, тим вона дорожча. Найголовніший показник у шині – це відсоток каучуку, що його більше, тим краще ходить шина, не втрачаючи своїх властивостей. Відсоток каучуку ніколи не вказується на боковину. І залишається тільки сподіватися, що у дорожчій гумі виробник використовує більше каучуку.

Якщо не можна довіряти написам та продавцям, як тоді вибрати якісні шини?

Доведеться звернутися до дідівського методу перевірки - вистачаємо вусик на покришці і намагаємося його відірвати, якщо легко відривається - значить % каучуку в гумі недостатній, а відсоток сажі - з надлишком. Різниці в конкретному випадку між покришками на 8 і 10 шарів я особливо не помітила: і та, і та гума досить м'яка і вусики важко відірвати. Ще чіпають на дотик і порівнюють гуму за м'якістю. Потрібно, щоб вона була еластична та податлива. Якщо ви можете на дотик це зрозуміти, то можна використати такий спосіб. Взагалі можу сказати так: якщо гума пряма дубова, вусики легко рвуться - це погано. Бачила навіть, як нова гума розлазиться шматками.

Перейдемо до альтернативи китайській гумі.

Є багато виробництв на пострадянському просторі, що випускають шини для легкових, вантажних, сільськогосподарських машин. Наприклад: Кама, Белшина, Росава, Алтайшина.

Асортимент не найширший, але можна підібрати щось пристойне. Ось, якщо взяти колеса 6Л12, як у мотоблоків мотор сич – там виробники пишуть характеристики по-чесному, за радянськими гостями, вони й ходять нормально. До речі, цікаво, що у такої шини шарованість всього 2 пр, і думаю, що вони не обманюють. 6л12 нижче, ніж шина важких китайських мотоблоків, тому її рідко купують для китайців, і якщо купують, то тільки парою. Якщо розмір не важливий, то можна поставити 15 або 16 розмір виробників країн СНД, у таких розмірах є тракторні шини. Але доведеться поморочитися з дисками. Також пам'ятайте, що мотоблок всі використовують по-різному, і якщо брати великі колеса, то не факт, що зручно буде працювати з наважкою, зате по дорозі їздити веселіше. Чим більше колеса, тим швидше їдемо. Якщо є така потреба – експериментуйте на здоров'ї. А ще великі колеса через свою тяжкість дають вагоме навантаження на редуктор, і не факт, що він на це розрахований.

Ще бувають В'єтнамські колеса бренду Касуміна. Ходять чутки, що це одні з найкращих шин, які тільки можуть бути. Вони не комплектуються камерами, приходять, як цукерки в целлофані і коштують дорожче за найвищі і найдорожчі китайські. Висота такої шини 6 на 12 60 см, ширина - 15 см, висота зачепа протектора - 3 см. Тоді як у китайської гуми для важкого мотоблока висота протектора вдвічі менша - 1,5 см. На боковині зазначено, що шина зроблена у В'єтнамі . Чули про покришки Касуміна, невже правда, що вони такі прекрасні?


У Росії популярні турецькі шини ОЗКА вони йдуть у розмірі 7-12. Відгуки хвалебні. Висновок: на шині повинен бути вказаний виробник і добре, коли це нормальна торгова марка, існуючий завод. Тоді вже можна говорити про її якість та правдивість тих характеристик, що там написали.

Але це ще не все. Є ще альтернатива з гарною прохідністю – відновлені автомобільні шини Фермер. Це що таке? Все просто: є така технологія, коли шина їздить собі їздить, стирається потихеньку, і коли залишається трохи протектора, а порізів не було і цілий корд, - таку шину можуть відновити. Відбувається це приблизно в такий спосіб. Зрізається протектор, перевіряється цілісність шини, обробляється клеєм, встановлюється новий протектор і спеціальну піч.

Відновлена ​​гума часто використовується для фур. Приклад з фурами звертає нашу увагу відразу на 2 речі - перше - це надійно, адже ціна помилки занадто велика, а друге - це вигідно, ціна на відновлену шину, як правило, на 40-60% нижче за нову.

А у випадку з мотоблоком виходить ще краще, адже тут навантаження та швидкісний режим зовсім не такі, як у автомобілів, я сподіваюся.

Несуттєвим мінусом такої гуми щодо мотоблоку можна назвати невідповідність дисків. Якщо шини автомобільні, то потрібні будуть і автомобільні диски, шириною бажано 5.5 дюймів і посадковим розміром 13-14-15 або 16. У мотоблоків водяного охолодження розболтування 4 на 100, 4 отвори і відстань між діагональними - 100 мм. Такі диски дуже популярні: деу, тойота, бмв, фольцваген тощо. Тож тут складнощів не повинно бути.

Ось у мотоблоків з повітряним охолодженням розболтування 4 на 110 мм, і такі диски знайти нелегко, зате легко знайти маточини під жигулівську розболтування 4 на 98 мм і тим самим вийти зі становища.

Зараз перевіримо та порівняємо розміри кожної шини.

6.5-80-13 Farmer висота 57 см, ширина протектора 16 см

6.50-80-14 Farmer Висота 59 см, ширина 16 см.

6.50-80-15 Farmer висота 61.5 см, ширина 17.5 см.




Ще бувають такі шини на 16 дисків, але це вже швидше для міні-тракторів або мототракторів. На шині вказано назву Гуд Фармер, є тиждень і рік виробництва, країна виробник, Індекс навантаження та швидкості, інформація, що шина відновлена ​​ретред. Якщо порівняти ці колеса з рідними китайськими мотоблочними 6-12 - буде видно, що по висоті приблизно однакові і шина 6 на 12 китайська та Фермери 14 і 13, у фермера ширший протектор. Шина 6 на 12 випукла посередині і похила по краях, через це складно її міряти. Різниця між 13 ми і 14 ми фермерами ледь помітна, так що при виборі краще дивитися, які у вас є диски або які можна вигідніше купити. Через те, що шини ширші за рідних - не вдасться зробити вузьку колію, заважає шків зчеплення і іноді повітряний фільтр. Взагалі завжди при виборі враховуйте розмір коліс: і повітря, і водянку. Перед тим, як купувати нестандартні великі колеса, перевірте - чи не чіплятимуть вони елементи мотоблока під час руху або заважатимуть роботі навісного обладнання.

Для пересування натомість клас "Плюсом" шин Фермер буде підвищена прохідність і тривалий термін служби, поганих відгуків я не зустрічала. Фермер ставиться на автомобільні диски, а вони міцніші, ніж мотоблокові. Така міцність хороша, якщо використовувати мотоблок як транспорт, по дорогах, на ямах та нерівностях, де автомобільні диски витримують куди більше ударів, ніж мотоблокові, які часто гнуться. Але є обмеження, що такі колеса бажано збирати на шиномонтажі, тоді як мотоблочні диски розібрати та зібрати легко самостійно.

Як альтернатива китайській мотоблочній шині може виступати автомобільна гума будь-якого розміру. Тут, звичайно, може виникнути питання прохідності, тому що дорожній протектор і "ялинка" мають різне призначення. Ще виникає питання із встановленням на мотоблочну маточину такого колеса.

Також на мотоблоки встановлюють колеса від квадроциклів. Вони широкі та мають підвищену прохідність. Але вони мають недоліки: по-перше, вони рідко зустрічаються, а по-друге ціна ними кусається.

Якщо коротко, то я вибирала б гуму так. Вона повинна бути м'якою, еластичною, вусики повинні добре тягнутися, відриватися тільки якщо доклали великих зусиль. Обов'язково, щоб на боковині була назва виробника, і це був не просто набір літер, а торгова марка, що спеціалізується на виробництві шин. Бажано, щоб країна виробництва гуми була не Китай. Якщо це китайська гума, то зроблена вона має бути на профільному шинному заводі. Ну і хочу вам сказати, що хороша шина не може бути дешевою, тому подивіться, скільки взагалі коштує у вашому розмірі гума, потрібно прицінитися та відсікти варіанти з підозріло низькою ціною.

Всім дякую за увагу! До нових зустрічей!

Написати коментар

Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре