Устрій мотоблока

Мотокультиватори і мотоблоки стрімко набирають популярність серед українських аграріїв. Пристрої виконують безліч робіт: оранку землі, перевезення вантажів, покіс трави, посадку і збір врожаю, бульб і т.д. Важка ручна робота починає відходити на другий план. Однак кожному власнику необхідно знати устрій мотоблока. Пізнання, про які зараз і піде мова, обов'язково стануть в нагоді при експлуатації.

Двигун мотоблока і його особливості

Всі ми знаємо, що будь-яка техніка, яка здатна пересуватися, обов'язково обладнана двигуном. Мотоблоки можуть бути оснащені одним з двох типів моторів: бензиновим або дизельним.

Всі мотоблоки можна розділити на дві категорії: легкі і важкі. Звичайно, ми знаємо, що поділ це умовно, тому що є ще надлегкі пристрої, середні мотоблоки, дуже важкі моделі. Але для простоти розділимо все різноманіття техніки на 2 види. На легкі мотоблоки встановлюються мотори, показники номінальної потужності яких становлять від 1 до 6 кінських сил. Важкі мотоблоки могутніше: потужність їх двигунів може досягати 12 кінських сил.

Якщо ж перед Вами стоїть питання про економне витрачання палива, то зверніть увагу на моделі з дизельними моторами. Вони більш раціонально споживають пальне, ніж їх бензинові побратими.

Однак потрібно обов'язково врахувати, що при роботі такого мотоблока двигун буде видавати випуски з не дуже приємними запахами. Яку саме модель вибрати кожен сам вирішує для себе. Природно, що потрібно розглянути всі варіанти і розібратися в їх перевагах і недоліках.

Трансмісія і її показники

Трансмісія мотоблока буває різною: зубчастої, зубчато-черв'ячної і ременно-зубчасто-ланцюгової.

Зубчаста трансмісія - елемент класичних агрегатів тракторного типу. Вони характеризуються високою надійністю і досить великими габаритами. Передачі можуть бути як конічного, так і циліндричного типу.

Зубчасто-черв'ячні трансмісії зустрічаються в основному на мотоблоки легкого типу. Їх конструкція дуже проста і зрозуміла, тому при наявності необхідної інструкції з їх ремонтом впорається навіть не дуже досвідчена людина. Такий тип трансмісії складається з двох редукторів: черв'ячного і зубчастого. Колінвал - вертикальний. Зубчасто-черв'ячні трансмісії практично завжди оснащені автоматичною муфтою зчеплення.

Вузол такого типу дуже працездатний, але і складний. Крім цього, він є найбільш компактним, тому його установка не надто збільшує габарити мотоблока. Такі моделі оптимальні для використання в домашніх умовах.

Ременно-зубчасто-ланцюгові трансмісії.

Ремінна передача, що з'єднує двигун і вхідний вал редуктора, відповідає і за обертання останнього. Також вона виконує роль зчеплення. Зубчаста і ремінна передачі розташовані в одному корпусі. Такі моделі мотоблоків можуть бути оснащені або одноступінчастим, або двоступінчастим зубчастим редуктором. Дізнатися тип, який встановлений саме на Ваш мотоблок, можна дізнатися в документах.

Система агрегатування

Цей компонент пристрою мотоблока відповідає за приєднання до неї різноманітного навісного обладнання. У мотокультиваторов такі агрегати встановлюють прямо на провідну вісь, а ось у мотоблоків для цього є спеціальний кронштейн. Також є агротехніка, у якій для приєднання навісного обладнання є система відбору потужності.

Основні параметри системи управління

Кожен власник мотоблока знає, що при роботі з цим агрегатом йому необхідно пересуватися по землі. Така особливість цієї техніки обмежує можливість установки органів управління, дозволяючи розташовувати їх виключно на рукоятках.

Вибір правильних інструментів

Практично на кожну модель встановлені спеціальні кермові штанги. Їх призначення полягає в тому, щоб допомогти Вам з легкістю управляти мотоблоком, направляючи його в потрібну сторону. На цих елементах розташовані практично всі необхідні органи управління, а саме ті механізми, які відповідають за регулювання швидкості роботи мотора і трансмісії.

Ті ж органи управління, які ми використовуємо значно рідше, встановлені на тих агрегатах, якими вони, власне, і керують. Наприклад, це може бути управління повітряної заслінкою карбюратора; елемент, який відповідає за запуск вала відбору потужності і т.д.

До слова, новачки можуть не переживати з приводу складнощів, які у них можуть виникнути при управлінні мотоблоком. На новітніх моделях часто буває електронне управління, на ті мотоблоки, що трохи постарше, практично завжди встановлені механічні елементи.

Природно, що електронне урядування набагато спрощує експлуатацію машини. Простіше кажучи, принцип управління мотоблоком дуже схожий на принцип управління мотоциклом. На лівій рукоятці розташовується зчеплення, а на правій розміщені органи контролю за мотором.

Працюючи з технікою тривалий час, Ви інтуїтивно зможете розібратися з пристроєм мотоблока. Цілком природно, що спочатку робота з такою потужною технікою дається непросто, але з часом Ви до неї звикнете. А адже ефективність виконання роботи з мотоблоком набагато вище, ніж виконання цього ж завдання вручну.

Отже, тепер Ви розібралися в пристрої мотоблоків. Це обладнання тепер не дивина. Якщо Вам вдалося вивчити пристрій мотоблока, Ви зможете при необхідності самостійно провести його ремонт, користуючись необхідними посібниками.

Написати коментар

Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре