Сезон мотоблоків 2022




Привіт!


Долар до 24 лютого коштував близько 30 грн. Останнє, що я пам'ятаю - це курс 29,5 ввечері 23 лютого. Я пізно ввечері корегувала ціни на сайті і ще обурювалася: як так все швидко змінюється, що коїться, чому курс так стрибає, ніякої стабільності. Якби я знала тоді, на що нам чекати всього за декілька годин.


Зараз долар можна купити десь за 35-36 грн (саме сьогодні, бо ви знаєте, що він був і під 40 вже і невідомо, яким буде навіть завтра). На мою думку це ще якесь диво, що долар не став коштувати в 2-3 рази більше. Гадаю, це пов'язано з міцною економічною підтримкою інших країн и жорстким регулюванням курса. Хоча, як мені здається, ще не вечір і цілком ймовірно, що ми побачимо курс 1 к 60-70 чи 100.




Водянка, яка коштує приблизно 1000 долларов, коштувала відповідно 30000 грн до 24 лютого. Ну а зараз коштувала би  35-36 тисяч, тобто на 20 відсотків дороже. До чого це “би”? Спитаєте ви. А до того, що навіть за такі гроші водянку вже не купити, а от чому - трохи пізніше.


Весна - сезон, і багато людей звикли вкладати гроші восени та взимку, щоб вирощувати врожай і заробляти гроші. В цьому році, на жаль, для багатьох це стало нереальним.  Навіть страшно подумати, що нас чекає восени, коли зазвичай збирається урожай. На державному рівні, наскільки мені відомо, посівну все ж таки проведено, всупереч тому, що коїться навкруги. Як обіцяють - голода не буде, 85 чи 90 відсотків від планового об'єму висаджено. Хто володіє інформацією - напишіть в коментарях, що з посівною: дійсно вона відбулася чи нас очікує голодна зима? Щодо приватних господарств - тут звісно хто як зміг: ті, у кого була можливість і в регіоні більш менш тихо - працювали на землі, але на превеликий жаль, багато людей просто фізично не мали такої змоги. Всіх масштабів і повної картини ми навряд чи зараз побачимо, бо все дуже індивідуально і нерівномірно. Думаю, що ми тільки наприкінці року зможемо оцінити ситуацію і робити якісь висновки.




Звичайно не тільки зростання курсу долара вплинуло на ціни. Вагома причина - дефіцит пального і його висока вартість. Якщо ще в лютому ціна на солярку була до 30 грн, то зараз дизельне пальне коштує 55-60 грн за літр. Доходило і до 70 грн за літр. Зараз дефіцит трохи спав, але ще декілька тижнів тому для заправки треба було стояти в величезних чергах, а був період, коли дизеля або бензина взагалі просто не було по цілих регіонах. Я знаю історію, коли хлопець перекупив в черзі на заправку 20 літрів дизеля по 200 грн за літр. І не думаю, що це одиничний випадок. Як в такому разі взагалі рахувати ціну на товари і як доставляти продукцію до клієнтів та торгових точок?


Звичайно, як всі ми знаємо, коли зростає вартість пального - зростає вартість всіх товарів взагалі. Крім того, що логістика стала значно дорожчою, вона стала ще й набагато складнішою. Заблоковано велику кількість мостів, населених пунктів, сполучень, цілих районів. Багато місць, куди страшно і небезпечно їздити. Також уповільнює терміни доставки комендантська година. Наразі тут хочу сказати, що "Нова Пошта" якимись героїчними зусиллями зуміла втримати строки доставки майже як в мирний час. Якщо на початку березня посилки стали йти значно довше. Замість 1-2 днів, могли йти тиждень. Але дуже швидко компанія провела якісь інфраструктурні зміни, завдяки яким посилки знову стало приходити швидко. Звичайно є великі складнощі з адресною доставкою та як ми помітили трошки впала якість доставок, стало більше посилок губитися, але мені здається, що в таких надскладних умовах для логістичного бізнесу "Нова Пошта" показала себе просто чудово, а ще надійна робота пошти - це дуже важливо для країни в цілому. Багато людей зараз через пошту відправляють гуманітарну допомогу, ліки, стратегічні товари і так далі. Та і взагалі, коли така важлива компанія, як пошта працює, то люди відчувають себе більш впевнено і спокійно.


Товари подорожчали також і через те, що імпортери, виробники і постачальники вимушені переоцінювати продукцію. Це стосується і привезеної продукції з Китая, і виробленої в Україні. Ціни зросли як в доларі, так і в гривні. Не треба думати, що постачальники та продавці хочуть нажитися. Вони не мають можливості все залишати по-старому. Якщо вони продовжують працювати, то їм треба купувати сировину або готову продукцію, а через курс долара та підвищення цін на метал, логістику і пальне, - вартість буде вже вищою. Тому підприємтсва не можуть не піднімати ціни: за колишні гроші купити вже нічого не вдасться. Переоцінюють навіть залишки.


Звичайно, таке швидке та глобальне зростання цін шокує. В один момент навісне обладнання, наприклад, подорожчало на 30-40 відсотків. До того ж зараз немає якоїсь однакової логіки у всьановленні цін, і кожне підприємство робить на свій розсуд, проте цін рівня 24 лютого 2022 року вже немає ні у кого.


Не менш гостро та складно, ніж з цінами, зараз стоїть питання з наявністю товара.  Через те, що порти зачинені, та через відсутність бажання чи можливості у багатьох компаній імпортувати чи виробляти продукцію - об'єктивно багато товарів стали дефіцитними, а якщо і не дефіцитними, то такими, що треба пошукати, де купити. В березні був шалений попит на генератори, в квітні - на каністри та електротранспорт. Якщо мова йде про мотоблоки - на диво дефіциту немає. Ще навесні була впевненість, що після того, як буде розпродано залишки товару нові партії чекати не прийдеться. Але  я вам можу сказати, що залишки поповнюються. Товар їде через Європу, що знову ж таки робить його все дорожчим і дорожчим, а логістику доволі складною, проте мотоблоки є в асортименті, і поки проблеми з наявністю немає. З навісним обладнанням ситуація гірша. Оскільки виробництвом займаються часто невеликі фірми, то тут кожен сам обирає стратегію. Хтось закрився і не працює, хтось виробляє дуже обмежений асортимент, а дехто тільки розпродає залишки. У будь якому разі - знайти потрібний вам товар можливо, може, не так легко, як раніше, але можливо. Можна робити навісне обладнання самому, але виникає питання, де зараз брати матеріали. Мені здається, що на даний момент, якщо є можливість робити навіску своїми руками, то це буде дешевше.


Запчастини теж більш менш представлені в повному асортименті, але деякі позиції вибувають з наявності.

 

В передостанньому відео на каналі я розповідала, який мотоблок краще купити: розібраний чи зібраний, заправлений маслом чи без нього. Так от, в тому відео була думка, що найкраще мотоблок купувати перевіреним, з маслом та передпродажною підготовкою, тому що так менша ймовірність купити техніку з браком. Це була порада для мирного часу. Ну а зараз реальність сильно змінилася. Тепер актуально замовляти розібраний мотоблок і збирати його самостійно. Так виходить дешевше по доставці, швидше, і важливо, що легше його доставити до відділення, ніж додому. Якщо ви мешкаєте далеко від великого вантажного відділення, то прийдеться їхати туди   своїм ходом та забирати замовлення. Ну а якщо ви мешкаєте недалеко від міста і є можливість туди дістатися, то дуже хорошим варіантом буде подивитися техніку на майданчику. В більш менш спокійних регіонах майданчики працюють. 


Що стосується попиту - він як на мене для таких важких часів непоганий, хоча звісно гірший за мирний час. Я помітила, що коли звільняється якась територія і туди повертаються люди - звідти надходить велика кількість замовлень, і це приємно усвідомлювати, що люди повернулися до своїх будинків, що життя продовжується. Якщо ви думаєте над тим, купувати мотоблок чи навісне обладнання зараз чи зачекати, коли все у нас буде добре, то я би порадила не чекати. По-перше, ніхто не знає, коли насправді стане добре, а по -друге, ціни будуть тільки зростати. До того ж, працюючі на землі, ви зможете забезпечити себе провізією та заробляти гроші на продажу урожаю чи обробляючі людям землю. Тож як на мене режим очікування в нашій ситуації недоречний.


Хочу трошки розповісти про работу нашого магазину. Ми працюємо, хоча це не зовсім та робота, на яку ми сподівалися. Як ви знаєте, ми не в Харкові. Частково перевезли склад і працюємо з Західної України. На жаль, по Харкову працювати небезпечно, а що стосується доставок по області своїм транспортом - то ця можливість зникла 24 лютого з першими свинопівнями, якщо ви розумієте, про що я. Звісно складно налагодити роботу в іншому місті, коли тобі паралельно треба налагоджувати життя і побут. Але я не жаліюся, бо у нас все добре. Всім, хто питав та переживав за мене - дякую вам за турботу, зі мною наразі все в порядку. А що стосується роботи - зараз надважливо всім не зупинятися, а приносити користь своєю працею, сплатою податків, підтримкою ЗСУ, переселенців. Та і жити легше, займаючись корисними справами, ніж тільки лякатися від новин.


Прагну трошки додати позитивної нотки в ролик. Хотілося б відмітити надзвичайне єднання в країні. Люди допомагають і підтримують один одного. Я особисто це відчула і неодноразово. Хочу сказати величезне дякую всім небайдужим, а це - майже кожна людина, що зустрілася на моєму шляху. Значну підтримку наша країна також отримує з за кордону: і в вигляді гуманітарної допомоги, грошової допомоги, а також прихистку для багатьох біженців.


Я бажаю всім нам скоріше відчути, як це: прокинутися і бути впевненим, що все це закінчилося. Впевненим, що нашим родинам більше нічого не загрожує. Бажаю кожному мати змогу впоратися з тим нестерпним болем, який прийшов на нашу землю, пережити цей жах і ніколи знов не зіткнутися з таким. Тримайтеся! Все буде Україна!

Написати коментар

Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре