Ремонт мотоблоку

Мотоблок - вірний і надійний помічник і в господарстві, і в проведенні польових робіт. Погодьтеся, після покупки цього агрегату Ви не раз задавалися питанням: як я раніше без нього обходився? І правда, як? Як Ви обробляли землю, як підсапували рослини, як садили і збирали урожай? Крім того, важко було вантажі тягати, та й сніг прибирати, корм тваринам заготовлювати. Одного разу всі ці функції Ви передали мотоблока і позбавили себе від такого важкого рутинної праці.

Сьогодні на ринку України представлено дуже багато виробників мотоблоків. Наприклад, у нас Ви можете купити мотоблоки Кентавр, Зубр, Zirka, Forte, Sadko, Аврора, Добриня, Витязь, Pubert, Weima, Булат.

На жаль, яким би якісним і зносостійким не був мотоблок, приходить момент, коли якийсь вузол цього агрегату виходить з ладу. Ремонт мотоблока можна зробити самому в тому випадку, якщо Ви досвідчений користувач і розбираєтеся в подібній техніці. Також можна віддати агрегат в сервісний центр, що спеціалізується на ремонті мотоблоків. Як би Ви не надійшли, хочеться все ж розповісти про те, як же проводити ремонт мотоблока. Адже навіть якщо Ви віддасте машину в ремонтний центр, Вам самому все ж добре б діагностувати поломку, і зрозуміти, що з Вашим апаратом сталося.

Отже, почнемо з того, що всі несправності мотоблока умовно можна розділити на 2 категорії. Перша категорія - поломки двигуна, а друга - неполадки в усіх інших вузлах машини. Такий поділ закономірно, оскільки мотор будь-якого пристрою - це дуже складна структура з величезною кількістю вузлів і деталей.

Несправності двигуна мотоблока

Говорячи про поломки мотора, варто виділити 2 основних типи збоїв. Перший тип - відмова двигуна запускатися і другий - некоректна його робота, наприклад, поганий набір потужності, сторонні звуки, мимовільна зупинка, збої в роботі і т.д. Звичайно, підходити до ремонту мотоблока в двох цих випадках слід по-різному.

Якщо двигун Вашого мотоблока бензиновий, і він перестав запускатися, то Вам, в першу чергу, варто перевірити:

Чи включається запалювання

Чи є паливо в баку

Чи відкритий паливний кран

Закрита повітряна заслінка карбюратора при запуску

Надходить чи паливо в карбюратор

Варто загострити увагу на останньому пункті - перевірці, чи надходить паливо в карбюратор двигуна. Для того, щоб зрозуміти це, необхідно наповнити камеру поплавця, втопивши кнопку поплавка, і паливо має почати виливатися з отвору в кришці поплавкової камери. Також Ви можете від'єднати паливний шланг від карбюратора і перевірити, чи вільно біжить бензин. Якщо паливо ллється дуже тонкою цівкою або ж взагалі не ллється, то, можливо, паливний фільтр забруднений, або засмічений повітряний клапан кришки бака. Тоді ремонт мотоблока буде полягати в чищенні фільтра і клапана.

Також Вам варто перевірити стан свічки. Її потрібно викрутити з кришки циліндра (попередньо від'єднавши провід) і уважно оглянути. Сухість свічки говорить про те, що паливна суміш не подається в циліндр. Якщо Ви встановили перед цим, що бензин надходить в карбюратор, значить, можлива причина поломки мотоблока лежить в забрудненості карбюратора, а точніше, - його фільтра. Для ремонту мотоблока в цьому випадку необхідно знімати карбюратор. Але це складний пристрій, тому настійно рекомендуємо Вам ознайомитися з його будовою і схемою. Якщо ж свічка мокра, то пальне надходить в циліндр. Тут можлива ситуація наявності надлишкової кількості паливної суміші, а значить, необхідно просушити циліндр мотоблока, прогнавши мотор ручним стартером з вивернутою свічок. Подачу палива перед цим необхідно припинити.

Крім двох описаних вище ситуацій, коли свічка суха або занадто мокра, буває ще ситуація сильної забрудненості свічки. В такому випадку її потрібно очистити за допомогою, наприклад, дрібної шкурки. Крім того, зверніть увагу на величину зазору між електродами. Вона повинна бути дорівнює близько 80 мм. Якщо Ви помітили, що розмір зазору не такий, то варто його відрегулювати відповідно до інструкції.

Перевірити справність іскри Ви можете наступним способом. Приєднати провід до свічі, притиснути її металеву частину до кришки циліндра і стартером відтворити запуск мотора. У разі, якщо свічка працює справно, між електродами обов'язково виникне іскра. Якщо Ви сумніваєтеся чи достатньо іскри для займання палива, то Вам варто провести запуск двигуна з іншого свічок, в справності якої Ви впевнені.

Зверніть увагу, що якщо мотоблок запускається від електричного стартера, то розряджений акумулятор часто є причиною відмови запуску машини. Також можливі наступні ситуації: перегорів запобіжник або зламався стартер.

Розглянемо тепер, як проводити ремонт мотоблока з дизельним двигуном. Як правило, дизельні мотори користувачам ремонтувати куди складніше, ніж їх бензинові аналоги. Так відбувається тому, що мало хто побутові машини працюють на дизелі і все-таки всім нам звичніше мати справу з бензиновими агрегатами.

Для наочності всі несправності дизельних двигунів і способи їх усунення представлені в розташованій нижче таблиці.

Причина поломки двигуна

Можливий спосіб ремонту мотоблока

Дуже низька температура повітря

Необхідно залити гарячу воду в радіатор

Застигле, замерзле паливо

Нагріти паливо

Засмічена форсунка

Прочистити або замінити форсунку

Слабкий тиск вприскування

Відрегулювати тиск

Мотор занадто легко провертається стартером:

Розпущеність гайок головки циліндра або зношеність прокладки циліндра

Зношеність поршневої групи (гільзи, поршня або кілець)

Порушення коректного зазору клапанів

Заклинювання штока клапана в направляючої

 

Рівномірно затягнути всі гайки або поміняти прокладку циліндра

Замінити зношені запчастини

Відрегулювати зазор.

Зняти клапан, промити його і спрямовуючу паливом.

 

 

 

Розглянемо тепер ситуацію, при якій бензиновий двигун заводиться, але не розвиває потужність.

Найбільш частими причинами поломки в такому випадку виступають такі.

Забрудненість повітряного фільтра, і, як наслідок - недолік повітря в карбюраторі. В такому випадку паливна суміш стає занадто насиченою. При роботі з мотоблоком необхідно періодично проводити прочищення повітряного фільтра та його заміну при необхідності. Паперовий фільтр легко очистити постукуванням об щось міцне або ж можна його продути пилососом. Поролоновий повітряний фільтр миється з миючим засобом водою, а потім просушується. Якщо ж фільтр сітчастий, то його варто продути пилососом.

Частою причиною неможливості двигуна набрати потужність є використання неякісного пального. Тут ремонт мотоблока дуже простий: необхідно використовувати якісне паливо, рекомендований виробником.

Може статися ситуація, в якій глушник забився продуктами згоряння. Тоді ремонт мотоблока буде полягати в розборі глушника і перевірці його стану. При необхідності його промивають в бензині і очищають за допомогою миючих засобів. Після цього його потрібно просушити. Якщо глушник нерозбірними, то зробити це можна за допомогою фена. При знятті глушника, випускний отвір двигуна затикається чистою ганчіркою.

Забрудненість або неправильне регулювання карбюратора мотоблока. Потрібно зняти і прочистити вузол, після чого здійснити його регулювання.

Ми розібралися в тому, як же проводити ремонт мотоблока з бензиновим і дизельним двигунів в разі, якщо двигун не запускається або працює неправильно. Про несправності трансмісії і способах усунути їх поговоримо в одній з наших наступних статей. Сподіваємося, що стаття про те, як провести ремонт мотоблока стала для Вас корисною. Ремонтуйте із задоволенням!

Написати коментар

Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре