Регулювання мотоблока. Інструкція по очищенню фільтра, установці шин, регулювання карбюратора, трансмісії

Регулювання мотоблока значно збільшують експлуатаційний термін мотоблока. При будь-якої інтенсивності використання техніка потребує своєчасного технічного обслуговування, зміні витратних матеріалів, запчастин, масла і т.д.

У статті розглянемо такі регулювання мотоблока:

1. регулювання карбюратора

2. перевірка магнето

3. перевірка і ремонт свічки запалювання

4. очищення повітряного фільтра

5. настройка елементів трансмісії

6. заміна ременя заднього ходу

7. регулювання зазору зачеплення конічних шестерень в головній передачі ведучого моста

8. демонтаж і установка шини

Технічне обслуговування мотоблоків ділиться на три типи операцій:

- мийно-очисні;

- перевірочної-оглядові;

- мастильні та регулювальні.

Для підвищення продуктивності і надійності мотоблока потрібно провести обкатку. При цьому обкатка обов'язкове як для нової, так і для капітально відремонтованої техніки.

Давайте ж поговоримо про основні регулюваннях мотоблока.

Карбюратор мотоблока регулюється наступним чином:

1. Дуже обережно повернути до упору гвинт головного жиклера і жиклера холостого ходу, а потім відвернути два гвинти на 1,25 обороту.

2. Завести мотор. Після того, як апарат прогріється до необхідної температури, необхідно важіль дросельної заслінки на правій рукоятці штанги управління в положення «мін».

3. За допомогою гвинта встановити мінімальну стійку частоту обертання холостого ходу.

4. За допомогою гвинта відрегулювати максимальну частоту обертання холостого ходу.

5. Гвинтом встановити мінімальну стійку частоту обертання холостого ходу.

6. Повторити дії з пп.4 і забезпечити безперебійне функціонування мотора на мінімальній частоті обертання холостого ходу.

7. Поставити важіль дросельної заслінки в положення максимально можливої ​​частоти оборотів мотора. Якщо ж двигун функціонує з перебоями, необхідно відрегулювати його роботу, відвертаючи гвинт головного жиклера.

Карбюратор К-60 В, який встановлюється на мотокультиватор МК-1 і мотоблок М-3, регулюється двома гвинтами: гвинтом, який регулює холостий хід і гвинтом положення дросельної заслінки.

Для того, щоб налаштувати такий карбюратор, слід виконати такі дії:

1. Завершити з'єднання корпус повітряного фільтра разом з елементом фільтрації.

2. Користуючись важелем відчинити повітряну заслінку, яка розташовується у вхідному патрубку карбюратора.

3. Повернути підпружинений гвинт. Тим самим дросельна заслінка розташується так, що відстань між її підставою і утворює повітряного каналу було від 2 до 2,5 міліметрів.

4. Повністю вкрутити регулювальний гвинт, після чого повернути його назад на 0,5 або на 1 оборот.

5. Завести мотор і прогрівати його від трьох до п'яти хвилин.

6. Плавно відвернути регулювальний гвинт. Частота обертів мотора спочатку почне потроху зростати, після чого поступово знизиться. Зниження частоти обертів двигуна відбувається завдяки ідеальному співвідношенню положень регулювального гвинта і дросельної заслінки.

7. Відвернути гвинт, тим самим знову знизити частоту обертів двигуна. Після цього необхідно акуратно повернути регулювальний гвинт, знову встановивши його в потрібне положення.

8. Всі ці дії по регулюванню мотоблока следуетповторять, поки не вдасться домогтися мінімальної стійкої частоти обертів двигуна. Стійкість перевіряється методом швидкого відкриття / закриття дросельної заслінки. Якщо при відкритті відбувається зупинка двигуна, то слід збагатити суміш, повернувши регулювальний гвинт 4. У разі, якщо збій в роботі двигуна відбувається при швидкому закритті дросельної заслінки, то гвинт потрібно відвернути.

9. Після всіх цих дій можна збирати повітряний фільтр.

Перевірка магнето

Для того, щоб перевірити установки електронного магнето системи запалювання, яка входить в конструкцію мотокультиватора МК-1 і мотоблока М-3, слід перевірити збіг рисок на магнето і на картері мотора. У разі їх розбіжності необхідно послабити гвинти, які закріплюють магнето на картері мотора. Саме магнето слід повернути, після чого рисочки сполучаться, і можна закручувати гвинти назад.

Перевірка магнето двигуна ДМ-1, який встановлюється на мотоблок МБ-1 відбувається методом контролю відстані між магнітом вентилятора-маховика і статором. Послідовність дій така:

1. Завершити з'єднання кожух вентилятора і шнурової стартер.

2. Повернути вентилятор-маховик так, щоб магніт підходив під статор магнето, а стрілка вентилятора збігалася з правим черевиком статора.

3. Щупом перевірити відстань між черевиками статора і магнітом. У нормі вона повинна бути від 0,10 до 0,15 міліметра.

4. У разі необхідності регулювання відстані треба послабити болти, після чого, перемістивши статор, встановити потрібну величину для черевиків.

5. Ще раз перевірити відстань, підтягнути болти і закріпити статор.

Перевірка і ремонт свічки запалювання відбувається так:

1. За допомогою ключа вивернути свічку.

2. Оглянути сталеві і керамічні деталі.

3. Якщо деякі деталі вкрилися кіптявою або маслом, їх потрібно очистити, помити бензином, ретельно висушити і продути повітряним потоком.

4. Щупом проміряти зазор між електродами. Норма становить від 0,4 до 0,6 міліметра. При необхідності потрібно підігнути бічний електрод.

5. Покласти свічку запалювання на двигун, після чого пусковим пристроєм повернути коленвал і простежити за кольором іскри між електродами - вона повинна бути яскраво-блакитний.

6. Встановити кільце ущільнювача і ввернути свічку від руки до упору. Потім довернуть свічку ключем.

Очищення повітряного фільтра:

Якщо Ваш мотоблок інтенсивно експлуатується і працює в курній середовищі, то досить часто з'являється необхідність очищення його фільтра. А відбувається таке регулювання мотоблока в кілька етапів:

1. Відкрутити гайку, яка закріплює кришку повітряного фільтра.

2. Завершити з'єднання кришку фільтра.

3. Зняти пористий поролоновий елемент з картонного елемента.

4. Промити його в бензині, гасі або мильному розчині.

5. Пропитать поролоновий елемент маслом М12ГІ, після чого акуратно його віджати (але ні в якому разі не викручувати, так як він може пошкодитися).

6. Зняти картонний елемент і промити його мильною і чистою водою по черзі, після його потрібно висушити.

7. Зібрати фільтр.

Налаштування елементів трансмісії

Налаштування елементів трансмісії - одна з найчастіших регулювань мотоблока. Поговоримо про регулюванню механізму зчеплення мотоблока. Здійснюється вона шляхом перевірки величини вільного ходу важеля зчеплення. Норма становить від 5-ти до 10-ти міліметрів на кінці важеля.

Для настройки клинопасової передачі мотокультиватора МК-1 потрібно виконати такі дії:

1. Завершити з'єднання кожух передачі.

2. Послабити 4 гайки кріплення мотора.

3. Включити і зафіксувати важіль зчеплення.

4. Покласти двигун горизонтально так, щоб зазор між зовнішніми поверхнями клинового ременя становив від 76 до 80 міліметрів.

5. Закріпити мотор, проконтролировав, що бічні поверхні шківів розташовані в одній площині.

6. Послабити гайку кріплення упору.

7. виміряти лінійкою зазор між упором і зовнішньою поверхнею клинового ременя. Норма - 1-3 міліметра.

8. Затягнути гайку і закріпити упор.

9. Поставити на місце кожух. Зазор між скобою на його внутрішній поверхні і зовнішньою поверхнею клинопасової передачі повинен бути від 1 до 3 міліметрів.

Заміна ременя заднього ходу здійснюється в кілька етапів:

1. Завершити з'єднання кожух клинопасової передачі.

2. Від'єднати задню напрямну планку веденого шківа.

3. За допомогою ключа послабити кріплення на осі подпружиненного ролика ременя заднього ходу.

4. Відсунути ролик у напрямку до мотору. Між роликом і передньої направляючої планкою утворюється проміжок, з якого необхідно витягти ремінь заднього ходу.

5. З веденого шківа зняти старий ремінь і замінити його на новий.

6. Зібрати і встановити всі деталі.

Регулювання зазору зачеплення конічних шестерень в головній передачі ведучого моста мотоблоків - дуже трудомісткий і складний процес - одна з найскладніших регулювань мотоблока. Бічний проміжок зменшується з допомогою переміщення прокладок з-під фланця правого рукава під фланець першого. Норма цього зазору - від 0,18 до 0,40 міліметрів.

Після настройки бічного зазору потрібно перейти до перевірки контактного плями в зубах. Основний метод регулювання полягає в наступному: кілька зубів однієї з шестерень потрібно покрити фарбою і кілька разів прокрутити в дві сторони. Якщо пляма контакту займає більше половини його поверхні - значить воно відрегульовано правильно.

Демонтаж і установка шини

Для зняття шини з колеса мотоблока потрібно провести такі дії:

1. Спустити шину, випустивши з неї повітря.

2. Пересунути борти покришки з полиць обода в його поглиблення, яке розташовується з протилежного вентиля боку.

3. Розмістити дві монтажні лопатки між бортами покришки і ободом з боку вентиля. При цьому відстань з кожного боку має бути 10 сантиметрів.

4. Через край обода акуратно перетягнути частину борту покришки у вентиля, а потім і весь борт цілком.

5. Витягнути вентиль з отвору в ободі, а потім від'єднати камеру від покришки.

6. Повернути колесо. Зрушити одну частину борту в поглиблення обода і лопаткою витягнути обід з покришки.

Установку шини на обід треба виконувати на очищеної рівній поверхні (наприклад, на підлозі), але з умовою, щоб під час монтажу на покришку не потрапляла бруд і земля. Перед цим процесом необхідно перевірити технічний стан обода, камери і покришки. На обід не повинно бути бруду, іржі і механічних пошкоджень. Якщо все ж з'явилися тріщини і забоїни, потрібно їх акуратно зачистити, очистити поверхню від бруду, а корозію видалити. Після цього обід фарбується і сушиться.

Послідовність монтажу шини така:

1. Один борт покришки заводиться через край обода. Для цього потрібно надіти спочатку один край борту, а потім користуючись лопатками перетягнути його частину, що залишилася.

2. Витерти насухо камеру і легенько посипати її тальком. Після цього вона укладається в покришку і акуратно розправляється.

3. В отвір обода вставляється вентиль камери.

4. Через край обода необхідно провести другий борт покришки. Робиться це так: спочатку перетягується одна частина борту, а потім монтажними лопатками перетягують частину.

5. Важливо стежити за тим, щоб перетягування борту закінчувалося біля вентиля. Крім цього, не можна допустити його перекіс.

6. Золотник вворачивается в вентиль, після чого можна накачувати шину. Обов'язково простежте, щоб покришка була розміщена концентрично і щільно прилягала краями до бортів обода.

7. За допомогою манометра необходімопроверіть тиск повітря в покришці. Якщо ж воно за межами норми, то необхідно відрегулювати потрібну величину.

8. Останній етап монтування шини полягає в наступному: обов'язково потрібно перевірити герметичність золотника вентиля і надіти на нього запобіжний ковпачок.

Такі регулювання мотоблока просто зобов'язаний знати кожен власник. Ми розглянули основні і найбільш часто необхідні процеси тех.ремонта. Завдяки своєчасному і коректному технічного обслуговування мотоблок прослужить Вам довгі роки, не втрачаючи своїх властивостей. Ви також можете прочитати статтю про олію для мотоблока.

Написати коментар

Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре