Робота фрезою на мотоблоки. Як встановлювати грунтофрези, типи інструментів і правила роботи

Культивація, або фрезерування грунту - базовий та одна з основних процесів, який виконує мотоблок. Суть культивації полягає в кришеним грунту і перемішуванні його на глибині до 30-40 см. Глибина варіюється в залежності від типу і моделі мотоблока. Від правильної роботи фрезою залежить якість грунту, керованість мотоблоком, докладання зусиль оператора, навантаження на двигун і трансмісію. Тому не можна нехтувати правилами підбору навішування і культивації.

Робота фрезою на мотоблоці допомагає боротися з бур'янами. Також фреза відповідає за структуру оброблюваного ґрунту: великі чи дрібні грудки землі. Зверніть увагу, що такий інструмент здатний справлятися з дуже важкими і цілинними грунтами, потрібно тільки правильно підібрати обладнання.

Грунтофрези бувають різних типів і видів, і можуть кардинально відрізнятися один від одного. Відрізняються вони формою, конструкцією, а також кількістю ножів і їх розташуванням.

Умовно всі інструменти можна розділити на 2 великі категорії за типом робочого органу:

фреза «гусячі лапки»

фреза шаблевидної типу

Розглянемо кожен з них.

Ножі шаблевидної типу часто називають стандартною грунтофрезою, оскільки це - найбільш поширений і популярний варіант. Така навішування часто йде в базовому заводському комплекті мотоблоків і мототракторов. Широку поширеність пояснює універсальність пристрою: він може працювати практично з будь-яким типом ґрунту. Шаблевидні ножі почвофреза виготовляються з дуже міцної високоякісної вуглецевої сталі. Крім цього, така фреза має розбірну конструкцію, тому установка, обслуговування та транспортування інструменту максимально проста. Сталь, з якої виготовляються ножі, абсолютно не сприйнятлива до зварювальних робіт. Щоб поліпшити механічні властивості виробу, під час виробництва застосовують, так звану, термозакалка. Сталь для міцності обробляється високочастотними струмами.

Робота з фрезою «гусячі лапки» дуже ефективна при обробці цілинних або твердих грунтів. Такий інструмент став використовуватися порівняно недавно. Добре проявляє себе при роботі на кам'янистому ґрунті. Хмарно конструкція грунтофрези говорить про її високу надійність і міцності. При виробництві фрези «гусячі лапки» використовується звичайна вуглецева сталь, однак перевагою є те, що інструмент піддається зварці і ремонту.

Отже, якщо працювати фрезою доведеться на важких і складних грунтах - вибирайте тип «гусячі лапки». Якщо ж грунт відноситься до нескладних, то Вам цілком достатньо буде міцних, надійних і довговічних шаблеподібних ножів на фрезі.

Тепер розглянемо, як же працювати фрезою на мотоблоці 

Процес це нескладний, але вимагає практики. Спочатку Вам здасться, що мотоблок неслухняний, глибина культивації недостатня, працювати дуже важко. Повірте нашому досвіду - все це тимчасове. Трошки терпіння і практичних навичок, і Ви будете в захваті.

Отже, з чого ж почати?

При роботі з фрезою необхідно встановити в задній кронштейн мотоблока сошник. Його потрібно зафіксувати в середньому положенні. Ну а потім, працюючи з машиною, Ви відрегулюєте остаточну глибину регулювання. Залежати вона буде від щільності і якості оброблюваного грунту.

Зверніть увагу на це питання, оскільки саме від коректної регулювання сошника буде залежати і Ваше зручність, і якість обробленої землі. Часто виникає ситуація, коли мотоблок «риє на місці», показує недостатню глибину культивації або ж Вам доводиться докладати значних зусиль для роботи. Саме правильне регулювання сошника вирішить такі проблеми. Пам'ятайте, що ні тиснути, ні смикати, ні штовхати, ні навалюватися на мотоблок не потрібно - він сам виконає всю роботу, а Ви лише повинні його направляти і контролювати.

Ну що ж після установки сошника в середнє положення (перед початком культивації) буде автомобіль, і кілька хвилин прогріємо мотор. Тепер включимо першу швидкість, додамо обороти, плавно включимо зчеплення і, не впираючись сошником в землю, підкат мотоблок до початкової позиції для фрезерування. Не бійтеся перекочувати мотоблок на фрезах. З ними нічого не трапиться, оскільки вони призначені для таких ситуацій.

Тепер включимо другу швидкість, виставимо максимальні оберти і плавно включимо зчеплення. Фрези почнуть входити і зариватися в грунт, і мотоблок піде за ними. Зверніть увагу на тип і стан грунту. Якщо грунт твердий, то культивацію слід виконувати на першій швидкості, на великих оборотах двигуна.

Для регулювання глибини розпушування мотоблоком потрібно злегка притиснути рукоятки керма до землі. Так сошник піде в землю сильніше і почне гальмувати хід мотоблока. І при цьому, відповідно, збільшиться глибина культивації. Якщо не виходить досягти потрібної глибини, то слід опустити сошник в плечі нижче.

При розпушуванні грунту на «штик лопати» потрібно неквапливо розгойдувати мотоблок в сторони. Це призведе до зсуву редуктора в глибину і в сторони, і він не упреться в необроблену грунт.

Хочемо нагадати, що працювати обов'язково потрібно з рівною спиною, а кисті рук повинні бути на рівні пояса. Так Вам буде зручно, Ви зможете працювати фрезою мотоблока тривалий час і не принесете шкоди для здоров'я.

Поступово робота фрезою на мотоблоки стане для Вас простий. Ви звикнете до цього процесу, і він буде проходити легко і швидко. Потім Ви зможете йти, наприклад, збоку від мотоблока, вивернувши його рукоятки, для того, щоб не наступати на вже оброблену грунт, або придумувати інші удосконалення для більш якісної та ефективної обробки сільськогосподарських територій.

Все у Вас вийде!

Написати коментар

Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре