Переобладнання мотоблока під електростартер


Всім привіт. З вами Настя і ви на сайті Мій Мотоблок. Сьогодні я хочу розповісти і що найголовніше - показати, як переобладнати мотоблок з ручним стартером в електричний запуск. Йтиметься про мотоблоки з повітряною системою охолодження

Ручний стартер

Спочатку давайте розберемося, для чого взагалі потрібен додатковий стартер, якщо у будь-якого мотоблока з повітряною системою охолодження є ручний запуск?

Справа в тому, що чим потужніший мотоблок, тим складніше його заводити. Відбувається це через те, що чим більше потужності, тим сильніше компресія і відповідно більше потрібно сил для провертання коленвала з поршнем. Особливо це актуально для дизельної техніки. Коли ви хочете завести мотоблок потужністю, скажімо 9 кінських сил і більше, то цілком можливо, що у вас це не виходить або виходить, але не з першого разу. Часто рветься шнур стартера, вилітають лапки, трапляються ще якісь складнощі, що завжди неприємно, особливо, коли потрібно працювати, а стартера в запасі немає. Та й просто при запуску такої техніки доводиться докладати чималих зусиль.

Погіршує ситуацію холодна погода або несправності паливної та / або поршневої системи. А ще чи то китайські виробники, то чи місцеві імпортери (швидше за другі, звичайно) хочуть здивувати покупця і встановлюють на мотоблоки двигуни на мій погляд надлишкової потужності. Мова про мотоблоки від 9 кінських сил і до 16, а то і більше, і в таких випадках заводити мотоблок ручним стартером - це вже справжнє випробування. Звичайно, хтось звик і для нього це - не проблема, але часто трапляється так, що власник мотоблока втомлюється від подібного "розваги" при кожному запуску і шукає вихід.

Повернемося до теми ручного запуску таких потужних мотоблоків. На нашій практиці траплялося не раз ситуація, коли людина купувала мотоблок з ручним стартером на 9, 10 або 12 кінських сил і просто не міг його завести вручну. Потрібно врахувати ще, що нова техніка заводиться важче, оскільки деталі у неї ще не притерлися. Але навіть після деякого часу використання люди скаржилися, що завести мотоблок вкрай складно і ручні стартери стають просто одноразової деталлю.

Вихід є, і як завжди після подібної фрази хочеться додати, що він не безкоштовний. Якщо бензинову техніку китайського виробництва зазвичай випускають в модифікації тільки з ручним стартером, то дизельні мотоблоки потужністю від 6 кінських сил можна відразу купити з електростартером і акумулятором в комплекті. Ну а ще після чергової невдалої спроби завести мотоблок шнуром - можна переобладнати його на електрозапуск самостійно.

Ми навіть зробили для наших покупців на сайті спеціальні набори по переобладнанню. Є два види: початковий, в який входить електростартер, вінець маховика і кнопка або ключ запуску на вибір. І повний, в якому крім перерахованого також є проводка і генератор. Справедливості заради скажу, що повний набір не такий вже і повний по своїй суті, адже ще для установки і роботи електрообладнання потрібен акумулятор і кронштейн для нього. Але ми навмисне не додавали ці деталі в набір адже стикалися неодноразово з ситуацією, коли акумулятор у людини є, наприклад, автомобільний і можна від нього через дроти високої напруги стартанути, після чого акумулятор прибрати. Так навіщо ж купувати окремий?

Переобладнання

Що ж пора перейти до самого процесу переобладнання, про що власне стаття. Нам знадобляться ключі, набори переобладнання і мотоблок. Відкручуємо кожух. Найскладніший момент - знімаємо маховик, гріємо вінець, який підбираємо по діаметру маховика: 97 зубів у 178 двигуна (це 6 кінських сил) і 110 зубів у 186 мотора (це 9 кінських сил) і охолоджуємо маховик для подальшої посадки вінця. Потрібно, щоб маховик був максимально холодним, а вінець - гарячим, тоді найлегше буде посадити вінець на маховик. Знімаємо заглушку, встановлюємо якір генератора на блок, встановлюємо електричний стартер, маховик з вінцем і магнето на своє місце. Добре затягуємо і назад встановлюємо кожух маховика.

По передній частині у нас все готово. Підключаємо проводи - мінусову клему встановлюємо на корпус блоку, червоний провід плюс від втягує стартера до клеми акб, білий провід - на стартер, коричневий - на реле. Встановлюємо реле зарядки під стартером, підключаємо до нього дроти від генератора. На кермо кріпимо замок запалювання і до нього підключаємо проводку. Проводку фіксуємо, як зручно - хомутами або якимось іншим способом, щоб не бовталася. Для того, щоб встановити кронштейн кріплення акумулятора, нам потрібно відкручувати рамку кріплення керма, адже під неї, під ці 4 болта і встановлюється кронштейн. Будьте уважні - приберіть троси, щоб не довелося все перекручувати заново. Ставимо в кронштейн акумулятор, накидаємо клеми, не переплутайте плюс і мінус, і все - можна перевіряти, чи правильно ми підключили всі обладнання. Наш мотоблок завівся, а значить ми все зробили правильно.

Тепер давайте поговоримо про ціни. Вартість базового набору для переобладнання мотоблока на електрозапуск, в який входить стартер, вінець маховика і кнопка пуску або ключ - приблизно 60 доларів. Повний набір коштує близько 80 доларів, і в нього входить ще генератор і проводка. Сюди ж додамо акумулятор, який буде коштувати близько 40-50 доларів і ящик під нього - 25 доларів. Разом повний комплект обійдеться приблизно в 150 доларів, тобто в 4200 грн на момент виходу статті.

А тепер давайте порахуємо, яка різниця в ціні між заводськими мотоблоками з ручним і з електростартером в базовій комплектації. На прикладі 6-лошадность техніки виходить, що мотоблок з електростартером дорожче на 80-120 доларів, в залежності від виробника. При цьому, купивши заводський варіант, ви отримуєте техніку, в якій всі дроти підключені і нічого доробляти самостійно не потрібно. І ще на такий мотоблок поширюється гарантія. Звідси логічний висновок: якщо ви плануєте купувати мотоблок і потім самостійно переобладнувати його на електрозапуск, то це невигідно з фінансової сторони, з точки зору витрат часу і зусиль. А в разі, якщо у вас вже є мотоблок з ручним стартером і вам хочеться його переробити на електрозапуск, то така можливість у вас завжди є і в цьому випадку вам підійдуть такі набори, про які ми говоримо в сьогоднішній статті.

Важливий момент: для того, щоб можна було встановити електрообладнання на мотоблок, потрібно щоб маховик мав проточку під вінець - тобто посадочне місце для нього. Якщо ж проточки немає, то є 2 варіанти вирішення цієї ситуації: звернутися до токаря, щоб він цю проточку зробив або ж купити маховик з вінцем, в якому вже є проточка і по ній встановлений вінець.

Оу! Ви дочитали до цього місця?

Це прекрасно, адже для вас ми підготували бонус. Ось які ви знаєте стартери для мотоблока з повітряним охолодженням? Ручний стартер, електричний? А як думаєте, є ще варіанти?

Виявляється, так. Ось альтернативний спосіб заведення - кривим стартером. Я раніше про таке не чула і не бачила, але він з'явився і хочу показати його вам. Відкручуємо 4 болта ручного стартера і замість них встановлюємо корпус кривого стартера і тепер заводимо мотоблок, розкручуючи маховик кривим стартером, відпускаємо декомпресор і вуаля - мотоблок заведений.

Це схоже на принцип заведення мотоблока з водяним охолодженням. А ще є вітчизняні автомобілі з таким додатковим методом запуску мотора, тому багатьом він знаком. На поточний момент ціна такого стартера близько 1700 грн, що не дешево, прямо скажемо. Але з іншого боку і переваги його на обличчя: встановити його - справа кількох хвилин, не треба ніяких спеціальних знань і навичок, він універсальний - підходить на всі види бензинових і дизельних мотоблоків з повітряною системою охолодження, і що, мабуть, найважливіше - тут нічому особливо ламатися. Адже з електростартером потрібно стежити за зарядкою, акумулятором, проводами. Може вийти з ладу і сам електростартер. А ще, якщо порівнювати за ціною кривої стартер і електричний, то не забувайте, що крім самого електростартера потрібні ще деталі для переобладнання мотоблока на електрозапуск, про що ми вже сьогодні говорили, і ціна повного комплекту з акумулятором, звичайно, буде набагато більше вартості кривого стартера.

Ще один альтернативний стартер - це пружинний. Я думаю, що багато про таке чули. Але тут, на жаль, мені показати вам нічого, тому що нам він поки в руки не попадався. З того, що я бачила - ідея класна - накрутив пружину, натиснув кнопку і мотоблок завівся. Але є очевидний недолік: надто вже там багато деталей, які не факт, що довговічні, особливо, якщо врахувати що деякі з них із пластику, а де їх потім купувати - незрозуміло.

В цілому ідея цікава, але поки не зрозуміло, як він буде себе показувати на тривалому періоді часу, інформації від користувачів пружинного стартера не так вже й багато, хоча перші згадки про таку запчастини були ще в 2014 році. Мабуть, пружинний стартер популярним не став. Вартість його на сьогоднішній день близько 2400 гривень.

Давайте торкнемося самого брутального і бюджетного способу завести мотоблок. Мова про запуск за допомогою мотузки. Мотузку потрібно накрутити в 5-6 обмоток на склянку ручного стартера і після цього смикнути за неї. В цьому випадку ви самі як би стаєте ручним стартером. Такий спосіб хороший, якщо ручний стартер, наприклад, зламався, а вам потрібно завести техніку, але в цілому тут не йдеться про комфорт і зручність використання. Так що як метод в критичній ситуації - він може врятувати, але в довгу зазвичай таким способом не користуються.

Всім велике спасибі за увагу! Я сподіваюся, що чтиво було цікавим і комусь стане у нагоді. Всім до швидких нових зустрічей!

Написати коментар

Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре