Ремонт мотоблока своїми руками. Поради та практичні рекомендації експертів

Як і будь-яка інша техніка, мотоблок потребує своєчасного ремонту і технічного обслуговування. Природно, краще всього довірити цю справу професіоналам, які мають досвід і все необхідне обладнання під рукою. Однак, Ви і самі можете впоратися з більшістю ремонтних робіт двигуна. І тим більше зможете надати першу допомогу мотору, щоб доробити сільськогосподарську роботу, і вже після капітально відремонтувати пристрій.

Основні несправності мотоблоків

Перше, на що потрібно звернути увагу - моторесурс дизельних двигунів відрізняється від моторесурсу бензинових двигунів. Дизельний мотор зможе забезпечити аж 4000 мотогодин. Бензинові двигуни можуть видавати 1500 мотогодин. Саме з такої причини ціни на дизельне мотоблоки значно вище, ніж вартість бензинових моделей.

Всі поломки, які можуть статися під час експлуатації мотоблока, можна розділити на дві групи.

Перша - це вихід з ладу двигуна (найчастіше, це проблеми при його запуску або ж часті збої в роботі).

До другої категорії несправностей мотоблоків можна віднести поломки інших механізмів і вузлів

несправність коробки передач

невірна робота зчеплення,

проблеми з ходовою частиною

поломки автоматики та управління

вихід з ладу різних систем мотоблока (змащення ланцюга, охолодження і тд.)).

Правильна діагностика - запорука успішного ремонту мотоблока. Якщо ж говорити про технічне обслуговування, то регулярне його проведення допомагає виявити легкі несправності, які з часом можуть перерости в серйозні поломки.

Якщо у Вас недостатньо досвіду, знань, інвентарю або матеріалів для ремонту або технічного обслуговування мотора - не варто намагатися зробити це своїми силами, краще довіритися фахівцям.

Проблеми з подачею палива.

Якщо Ви ніяк не можете завести мотоблок і всі Ваші спроби безуспішні - значить, в системі запуску або в двигуні є якісь несправності. Перш за все, необхідно переглянути свічки. Якщо вони сухі, то пальне не доходить до циліндра двигуна. Є кілька причин таких поломок, від яких завсе ремонт мотоблока:

1) в паливному баку закінчилося пальне,

2) перекритий кран подачі палива,

3) засмічено отвір в пробці бензинового бака,

4) в систему подачі палива потрапили сторонні предмети.

Для того, щоб вирішити проблему подачі палива потрібно діяти таким чином:

Pаправляем бак мотоблока, після чого відкриваємо паливний кран і чистимо дренажний отвір (воно розміщується в пробці бензинового бака).

Далі ми знімаємо паливний кран і зливаємо бензин з бака. Бензобак ретельно промиваємо чистим бензином.

З'єднувальний шланг, який розташований поруч з карбюратором, потрібно зняти і продути його за допомогою паливного насоса разом з жиклерами карбюратора, не розбираючи його.

Якщо пальне доходить до карбюратора, але не надходить в циліндр - значить, проблема полягає саме в карбюраторі. Для того, щоб його полагодити, його потрібно зняти, розібрати і ретельно прочистити. Після вузол збирається і встановлюється на своє місце.

Перед тим, як приступити до цих робіт, буде не зайвим освіжити свої знання про принцип роботи карбюратора.

Несправності систем двигуна при запуску

Якщо ж, перевіривши свічки, Ви виявили, що вони все-таки вологі - значить, проблеми з подачею палива відсутні. Однак мотор до сих пір не заводиться. Потрібен ремонт мотоблока і можливо, причина поломки полягає у відмові системи запалювання.

Несправності системи запалювання

1. На електродах свічок запалювання є нагар (в цьому випадку слід ретельно очистити свічки за допомогою наждачного паперу, а після їх необхідно промити бензином і просушити).

2. Зазор між електродами не відповідає величині, яка вказана заводом-виробником в інструкції по експлуатації мотора (тоді Вам потрібно відрегулювати зазор, підгинаючи бічний електрод до необхідного розміру).

3. Пошкодження ізоляторів свічки запалювання або високовольтної проводки (ремонтувати їх неможливо, свічки або проводку обов'язково потрібно замінити).

4. Кнопка «СТОП» виявилася замкнутою на масу (для того, щоб запустити двигун в нормальних умовах, це замикання потрібно усунути).

5. Порушення контактів в косинцях свічок (необхідно усунути несправності).

6. Невідповідність зазору між стартером і магнітним черевиком нормальних показників (потрібно відрегулювати зазор).

7. Дефекти на статорі системи запалювання (в цьому випадку потрібно замінити статор).

 

Підсмоктування повітря через ущільнення карбюратора, свічок запалювання, головок свічок і циліндрів, а також з'єднань карбюратора і циліндрів двигуна

Якщо Ви виявили розгерметизацію з'єднань, перегляньте кріпильні болти, затягніть їх і свічки, а також перевірте, чи цілі прокладки між головками свічок і циліндрами.

Чи не повністю закривається заслінка карбюратора

Для того, щоб вирішити цю проблему, слід забезпечити легкий хід заслінки і перевірити правильність роботи приводу. Якщо мають місце заїдання - їх необхідно усунути.

Порушення компресії і несправності карбюратора

Трапляється, що двигун запускається, але його запуск супроводжується значними труднощами і забирає багато сил. Мотор функціонує досить погано, не здатний наростити оптимальну потужність. В такому випадку необхідно ремонт мотоблока, а одна з можливих причин такої несправності - втрата компресії. Її можна визначити за такими ознаками:

1. На робочій поверхні клапанів і на сідлах блоків циліндрів видно кіптява.

2. Впускний клапан пошкоджений або втратив початкову форму.

3. Кільця поршневі безумовно зношені.

Для того, щоб відновити компресію вживають таких заходів:

Проводять перевірку стану механізму газорозподілу мотора.

Ретельно прочищають забруднені нагаром деталі або ж повністю замінюють в разі виявлення дефектів.

Оцінюють стан поршневих кілець і замінюють зламані елементи.

Якщо під час роботи мотора з глушника йде густий чорний дим, а електроди свічок вкрилися кіптявою, або ж на них занадто багато масла, - це може стати сигналом таких відхилень:

1. Карбюратор отримує занадто насичену паливну суміш.

2. розгерметизувався його паливний клапан.

3. Стався знос маслос'емного поршневого кільця.

4. Необхідно провести очистку повітряного фільтра через його засмічення.

Щоб виправити ці неполадки варто виконати такі дії:

відрегулювати карбюратор

Змінити зношений клапан

Поставити нові поршневі кільця

Прочистити або замінити повітряний фільтр.

Якщо ж дим, який виходить з глушника під час роботи двигуна, світлого кольору, а на електродах свічок помітний білий наліт - це сигнал попадання в карбюратор паливної суміші поганий концентрації. Такі проблеми вирішуються за допомогою налаштувань роботи карбюратора.

Проблеми з двигуном під час роботи мотоблока

Досить великий і важкої навантаженні піддаються вузли та деталі двигунів, які встановлені на аграрну мототехніку. Це призводить до того, що через перевантаження вони можуть раптово зламатися прямо в процесі виконання того чи іншого завдання. Після закінчення досить короткого часу, це призведе до значних збоїв.

Якщо при роботі з мотоблоком Ви почали чути підозрілі шуми, зовсім нехарактерні для Вашого залізного помічника; якщо він почав працювати ривками, або ж Ви помітили збій в роботі будь-яких його систем, - відразу відключайте мотор. Це означає, ч то необхідний ремонт мотоблока. Двигуну потрібно дати трохи часу, щоб охолонути. Тільки в такому випадку Ви можете приступати до роботи над усуненням неполадок.

Якщо під час роботи двигун став автоматично набирати обертів, йдучи в рознос, - це може означати, що варто звернути увагу на кріплення важелів регулятора і тяги. Цілком ймовірно, що воно ослабло. У такій ситуації власник мотоблока буде змушений зайнятися регулюванням приводу управління мотором.

Буває, що дросель повністю відкритий, а при натисканні на ручку газу мотор починає втрачати потужність. Може навіть статися повна зупинка двигуна. Це не що інше, як явна ознака перегріву апарату. У такій ситуації потрібно завершити роботу мотора і почекати деякий час, щоб його вузли охололи. Далі потрібно проконтролювати рівень масла в картері і перевірити, чи не забруднені ребристі поверхні головок і блоків циліндра.

Надмірне навантаження на мотор приводить до того, що його може заклинити прямо під час роботи. Існують кілька причин таких несправностей:

1. У картері мотора занадто мало масла.

2. На нижній головці шатуна утворився надир.

3. Зламався шатун або маслообризгіватель.

У разі, якщо двигун мотоблока заклинило, необхідно його розібрати і оцінити всі його основні вуздечки і деталі. Всі зламані, деформовані, розплавлені деталі потребують заміни.

Інші проблеми, які виникають під час запуску двигуна

Що ж потрібно робити, якщо двигун мотоблока працює зі збоями і не може розвинути оптимальну потужність?

Існує кілька причин такої поведінки мотора:

1. Забруднення повітряного фільтра. Засмічення не дають повітрю потрапити в карбюратор, що призводить до поганого згорянню палива. Через це Вам доведеться частенько міняти і чистити фільтр.

2. Засмічення глушника. Залишок пального разом з продуктами його горіння створюють на внутрішніх стінках глушника досить товстий шар нальоту. Для успішного усунення неполадки необхідно зняти цей наліт.

3. Забруднення карбюратора. Якщо Ви виявили цю проблему, як можна швидше зніміть вузол і ретельно очистіть усі його компоненти. Після виконання цієї операції потрібно зібрати карбюратор і провести його регулювання.

4. Знос циліндропоршневая група. Це відбувається через температурного впливу і занадто високих навантажень, які не завжди витримає навіть найміцніший і якісний метал. Деталі можуть зноситися або змінити свою форму. Такі компоненти слід негайно замінити, так як це може призвести до незворотних пошкодження двигуна.

5. Поломка корпусу храповой муфти або храповика. Виявити таку несправність Ви зможете, поспостерігавши за коленвалом при запуску мотора. Якщо колінвал НЕ рухається, потрібно замінити храповик і корпус муфти. Для цього потрібно повністю розбирати пусковий блок.

6. Слабка затягування гвинтів кріплення корпусу стартера до корпусу мотора. Такого роду неполадки можна помітити при запуску мотора. Якщо шнур запуску не повертається своє початкове положення - Вам потрібно провести регулювання стартера. Для цього потрібно послабити гвинти і встановіть розташування вузла таким чином, щоб шнур міг нормально повертатися.

7. Обрив пружини стартера. Одна з найбільш частих і поширених причин, по якій стартерний шнур не повертається у вихідне положення, - це поломка пружини стартера. Для нормалізації роботи стартера необхідно замінити дану деталь.

Правильне, своєчасне і якісне технічне обслуговування основних вузлів і деталей двигуна мотоблока - гарантія того, що Ваша техніка зможе витримати тривалий експлуатаційний термін. Також важливо якомога швидше змінити зношені запчастини на нові. Тому, якщо Ви помітили найменші неполадки або збої в роботі двигуна мотоблока - негайно займіться ремонтом мотоблока. Адже якщо Ви будете зволікати - це може перерости в дуже серйозні пошкодження, що спричинить за собою поломку і простий мотоблока.

Написати коментар

Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре