Двигун 178F. Які запчастини на мотоблок 178F бувають? Огляд, типи і порівняння

Тема статті сьогодні - дизельний двигун з повітряним охолодженням 178F.

Це один з найпопулярніших дизельних двигунів, який встановлюється на цілий ряд техніки. Це і мотоблоки, та генератори, і мотопомпи та багато іншого. Мотор універсальний, і його можна пристосувати практично для будь-яких потреб. Такі мотори випускають всі відомі виробники: Форте, Кентавр, Зірка, Зубр, Витязь і так далі. І це саме той класичний мотор, який встановлюють на мотоблоки 105-й серії. Сьогодні ми хочемо показати вам, з яких комплектуючих складається такий мотор і які є модифікації запчастин, щоб вам було легше орієнтуватися при ремонті. Так, і ми хочемо зробити цілу серію таких статей про найпопулярніші бензинових і дизельних двигунах. До речі, ви також можете подивитися наше відео, в якому ми показуємо двигун 178F. Сподіваюся, що вам буде цікаво.

Давайте спочатку поговоримо про технічні характеристики двигуна 178F. Це чотиритактний одноциліндровий дизельний двигун з повітряною системою охолодження потужністю 6 к.с., або 4,4 кВт. Варто розшифрувати цифри в назві - 178. Одиниця означає, що в моторі 1 циліндр, а 78 - це діаметр цього циліндра в міліметрах. Такий мотор може оснащуватися ручним або електричним стартером. Якщо в моторі встановлено електростартер, то до назви додається буква Е - 178FЕ. Витрата палива, який заявляють виробники - до 1 літра на годину. Низька витрата солярки, компактність мотора і достатні потужності характеристики зробили цей двигун дуже популярним.

Масло для таких моторів використовується мінеральне, напівсинтетичне або синтетичне. Так зазначено в інструкціях. Стандартно приведено 3 варіанти: 10w40, 15w40 або 10w30, щоб користувач самостійно вибирав, якого типу масла віддати перевагу. Але при цьому синтетичне масло використовувати не рекомендується, оскільки воно має присадки і добавки, зайві для двигуна мотоблока. А мотоблока цілком достатньо мінерального 15w40 або напівсинтетики 10w40. В інструкції зазначено, як часто потрібно міняти масло - після кожних 50 мотогодин.

Але краще міняти навіть частіше, ніж зазначено в інструкції, тому що це одна з тих речей, яка здатна продовжити термін служби мотора. І не забувайте при заміні масла в моторі стежити за рівнем масла в фільтрі і за його станом.

Залежно від того, куди встановлюється двигун, відрізняється хвостова частина клонували.

Якщо мотор призначений для мотоблока з прямим приводом, то колінвал 25 мм з виходом під шліци для кошика зчеплення. Якщо передача агрегату ремінна, і двигун передає крутний момент через шківи, то вал - під шпонку. Буває ще колінвал під конус. Такий двигун призначений для генератора. Пізніше ми більш детально поговоримо про колінвали.

Перейдемо до комплектуючих двигуна. Ми будемо розповідати, з чого складається мотор і чим відрізняються деталі один від одного.

Почнемо з блоку картера. У двигунів з повітряним охолодженням блоки алюмінієві. Це означає, що не можна витягнути і замінити гільзу, а можна тільки розточити циліндр під ремонт. Тут варто сказати, що є спеціальні моделі зі знімним циліндром, де є можливість заміни окремо гільзи. Наприклад, такі двигуни випускає виробник Вейма. Вони трохи дорожче стандартних аналогів. І тут є питання: де купувати знімну гільзу? Адже у продажу така деталь з'являється не надто часто.

Діаметр гільзи - 78 мм, на гільзі є ребра охолодження.

Поршневі комплекти на цей двигун бувають 2 видів: з гострим конусом в форкамері і з усіченим конусом. Вони не взаємозамінні і встановлювати потрібно такий же, як у вас і стояв на двигуні. У поршневий комплект входять: сам поршень, 2 компресійних і 1 маслос'емноє кільце, поршневий палець і стопорні кільця.

Поршневі комплекти бувають номінального розміру з позначкою "78.00" та ремонтні з позначками "78.25" і "78.5". Це перший і другий ремонти відповідно. Поршневий палець встановлюється у втулку шатуна. Втулка вже впрессована в шатун, але її можна купити і окремо. Шатун, як правило, буває однієї модифікації, але в рідкісних випадках зустрічається такий мотор зі збільшеним шатуном, який маркується 178H. його знайти в продажу дуже складно.

Вкладиші шатуна теж відрізняються по ремонтних: номінальні, перший ремонт і другий ремонт. І ще є рідкісні вкладиші, які як раз і підходять до шатуна 178H: вони більше стандартних.

Шатун встановлюється на шийку коленвала.

А колінвали, як ми вже згадували, бувають різні. Оскільки ми говоримо про мотоблочних двигунах, то колінвал будемо розглядати під шліци. Довжина його 258 мм, діаметр шийки 36 мм. На коленвале встановлений підшипник 6307 і 2 шестерні: вузька на 48 зубів і широка на 36 зубів. Сальник коленвала має розмір 30х45х8 і ще буває 30х45х10.

Маховик чавунний, його діаметр 240 мм. Генератор встановлюється на кришку, а магніти - з внутрішньої сторони маховика. Реле зарядки встановлюється під електричний стартер. На моделях з електрозапуском на маховику встановлений вінець на 97 зубів. Внутрішній діаметр його 222 мм.

Вінець на маховику входить в зачеплення з електричним стартером і за допомогою електричного струму від акумулятора розкручує маховик і мотоблок заводиться.

Стартер встановлюється на спеціальне вухо на блоці картера. Буває 2 види таких стартерів. У обох стартерів Бендикс на 8 зубів, а різниця між ними в тому, що обертаються вони в різні боки: стандартний проти годинникової стрілки, а другий варіант - за годинниковою стрілкою. Його називають наприклад, стартер "Кіпор", оскільки мотоблоки Кіпор мають заведення в іншу сторону.

Визначити обертання стартера легко можна із заточування зубів, також вони відрізняються за кольором.

Від стартера йде проводка. Вона досить проста. Провід йдуть від акумулятора до стартера, реле зарядки і виводяться на кнопку або на замок запалювання. Акумулятор встановлюється зазвичай 16-18 Ампер. Розмір акумулятора 180х80х130 мм. Буває, що встановлюють більш потужний акумулятор - автомобільний - 35-40 Ампер, і є ящик спеціально під нього. Розміри такого АКБ - 200х130х200 мм.

Але це все для мотоблоків з електростартером, а стандартний спосіб заведення, який є будь-якому двигуні повітряного охолодження - це ручний стартер.

Ручні стартери є декількох видів: з одного собачкою або з двома собачками (частіше зустрічається варіант з двома). І також, як з електростартером, ручний запуск може відбуватися вліво або вправо. Ручні стартери періодично виходять з ладу, особливо якщо мотор неправильно заводити. При некоректному запуску двигуна можуть вилітати лапки стартера, може рватися мотузка. Щоб не ламався стартер, потрібно спочатку витягнути шнур до натягу, і тільки після цього різко смикнути. В такому випадку лапки стартера входять в зчеплення з кошиком і різке обертання барабана після цього як раз і заводить мотор. Також не забувайте натискати важіль декомпресора.

У дизельного двигуна компресія набагато вище, ніж у бензинового, тому хоч система заведення однакова, але заводити дизельну техніку складніше. Якщо зламався ручний стартер, то його можна замінити цілком, а можна поміняти пружину, мотузку, колесо, стакан і інші комплектуючі. Є багато видів ремкомплектів ручного стартера і відрізняються вони своїм наповненням. Буває ремкомплект з пружиною стартера, з мотузкою і т.д.

Тепер переходимо до паливного баку. Бак на такому двигуні об'ємом 3,6 л. У нього є вихід під шланг паливний обратку, внизу йде кріплення під паливний фільтр поруч із зливним болтом.

На баку встановлюються гумові амортизатори, щоб він за рахунок вібрації не зламався. Фільтруючий елемент вставляється через бак і на напрямні паливного фільтра встановлюється прокладка і паливний краник, який відкриває і закриває подачу палива з бака. У горловині бака встановлений фільтр-сітка. Паливний бак і фільтр рекомендується промивати кожні 3 місяці або через кожні 50 мотогодин.

Переходимо до паливної системи. Паливна система - слабке місце цих моторів. Насос і форсунка періодично виходять з ладу. Це відбувається через попадання частинок води і абразиву з поганим дизельним паливом, яке, на жаль, переважає на наших заправках. Багато встановлюють додатковий фільтр відстійник, який допомагає боротися з неякісним паливом. Взагалі за своїм задумом і будовою, в такі мотори потрібно заливати тільки відстояну і високоякісну солярку. Але де ж її знайти?

Ось так виглядає паливний насос.

Його можна купити цілком, а можна для заміни купити плунжерні пару. Насоси на двигунах 6 кінських сил, 9 або 12 - дуже схожі і відрізняються між собою тільки діаметром штока плунжера.

Форсунок на такі двигуни 2 види: як їх називають, коротка і довга. Коротка форсунка - це стандартний варіант. Вона має довжину 87 мм від початку до кінця разом з розпилювачем. Довга форсунка - 105 мм.

Оскільки форсунки бувають різними, то різні також і ущільнювальні шайби.

І розпилювачі також відрізняються: є під коротку форсунку, а є - під довгу. Ви можете замінити окремо розпилювач форсунки.

Тепер подивимося на повітряні фільтри. Є повітряний фільтр старого зразка з масляною ванною. У нашому випадку ванна металева. Він очищає повітря за рахунок масла в масляній ванні і поролонових фільтруючих елементів всередині фільтра. Замість металевої можна встановити пластикову масляну ванну. Вона краще тим, що в ній видно стан масла в фільтрі, ну а гірше тим, що більш тендітна, ніж металева.

Є ще фільтр нового зразка - він має додатковий ступінь очищення повітря за рахунок додаткового фільтруючого елемента зверху.

Повітряний фільтр на двигуні для генераторів зовсім інший. Оскільки генератори встановлюються і працюють в закритих приміщеннях, то їм цілком вистачає паперового фільтруючого елемента в повітряному фільтрі. Такі фільтри бувають різними за розміром і по самим повітряним елементам. Для мотоблока такий ступінь очищення повітря не так ефективна, тому стали застосовувати повітряний фільтр в масляній ванні.

Масляний фільтр як правило на всіх мотоблоки з повітряним охолодженням однаковий і встановлюється в нижній частині двигуна.

Зверху на мотоблоки можна помітити клапанну кришку. Їх теж буває 2 види: під 2 і 3 отвори, і вони, звичайно, не взаємозамінні, так як встановлюються на головку, яка, відповідно теж буває 2 типів. Весь клапанний механізм один і той же: клапани, пружини, сухарі однакові.

Перейдемо до важелів газу мотоблока, хоча це не стосується двигуна, але все ж торкнемося цієї теми. Є 2 види важелів газу: пластиковий та металевий. Чомусь більшою популярністю користується металевий.

У ремкомплект прокладок двигуна 178F входять: велика алюмінієва прокладка блоку, мідні прокладки під головку, форсунку і паливний насос, прокладка глушника, повітряного фільтра, колектора. Зверніть увагу, що в комплекті прокладок може йти прокладка під клапанну кришку на 2 болта. У ній взагалі-то 3 отвори. А в прокладці клапанної кришки під 3 болта - насправді 4 отвори. Так ось, якщо у вас клапанна кришка під 3 болта, то краще уточнити це перед покупкою комплекту прокладок, тому що велика ймовірність, що вона може вам не підійти, і потім цю дрібноту доведеться купувати окремо.

Мабуть, про все розповіли. Скоро у нас вийде подібна стаття про запчастини для дизельного мотоблока з водяною системою охолодження 8 к.с. - R180.

Обов'язково підписуйтесь на наш Ютуб-канал

Написати коментар

Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре